יוצאים לדרך: לראשונה אושרה תוכנית לשיקום פארק נחל תבור בסמוך לשכונת מאליבו

נצרת-עילית
עיריית נוף הגליל מקדמת את פיתוח השטחים הפתוחים למען התושבים, ומובילה שתי תוכניות ענק לשיקום נחל תבור ושמורת טבע, בביצוע רשות הניקוז ובמימון רמ"י. ראש העיר, רונן פלוט: "מחזירים את השטחים הפתוחים לידי הציבור"

עיריית נוף הגליל מדווחת על אישור תכנוני ותקציבי לשתי תוכניות ענק לפיתוח ושיקום השטחים הפתוחים, בשיתוף קרן שטחים פתוחים (רמ"י- רשות מקרקעי ישראל) ורשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי. הפרויקט הראשון שנמצא בתכנון מתקדם לקראת ביצוע, הוא פארק התבור. מדובר בתוכנית המשתרעת על פני 330 דונם וכוללת את שיקום נחל תבור, היוצא משכונת מאליבו (רחוב הורדים). מטרת התוכנית הינה להעניק לנחל מופע טבעי ומקום לבילוי וטיולים בשעות הפנאי, בדגש על יצירת חיבור בין התושבים לפארק ותחושת מחוייבת לטיפוחו ושמירה על אוצרות הטבע של נוף הגליל. הפרויקט כולל הסדרת שבילי הליכה, חציית נחל ופינות ישיבה. כמו כן, מתוכננת תצפית מחרבת טיריה הסמוכה לפרויקט. עלות ההשקעה בפרויקט נאמדת בכ -1.2 מיליון שקל.
בתוך כך, העירייה מקדמת את תוכנית פארק אירוס נצרתי (הר יונה). מדובר על תכנון שטח פתוח בלב העיר, אשר נמצאו בו פרטי אירוס נצרתי. הפרויקט אושר ליציאה לביצוע תכנון בהשקעה של 200 אלף שקל. בין היתר, התוכנית צפויה להפוך את האזור לשמורת טבע, הכוללת שטחים פתוחים לטובת התושבים וקהל המטיילים. בעירייה מציינים, כי התכנון יתבצע על ידי צוות מקצועי של אגרונומים, אקולוגים, אדריכלות נוף, תנועה ועוד.

ראש העיר, רונן פלוט, אומר כי: "נוף הגליל התברכה בנוף עוצר נשימה ושטחים ירוקים פתוחים מקיפים אותה מכל עבר ומהווים 70 אחוזים משטחה המוניציפאלי. הפרויקטים האלה יחברו את הטבע הסובב את העיר לתושביה שייהנו מן הריאות הירוקות סביבם ומאיכות חיים של עיר בתוך הטבע".

מנכ"ל רשות הניקוז, עובד יבין הודה לראש העיר ולצוותים המקצועיים על המאמצים לקידום התוכניות והעשייה המשותפת.