ילדי הגלבוע מתכננים ומאמצים את נחל חרוד

ילדי הגלבוע
ילדי בית הספר עמק חרוד, טמרה ונוער הגלבוע יצאו לדרך: החלו לעבור הכשרות להכרות ואימוץ מקטעים לאורך נחל חרוד, לחלום ולתכנן מתקנים ופעילויות חדשות בסמוך לנחל

מינהל החינוך בגלבוע בשיתוף רשות ניקוז ירדן דרומי, ממשיכים בפעילויות יצירתית המבקשת לשלב בין טיפוח המקום, לחיבור הילדים אל הנוף, הטבע, והמורשת בגלבוע. כך, החלו לאחרונה מספר פרויקטים משמעותיים הנוגעים לנחל חרוד, הכוללים טיפוח ופיתוח מקטעים לאורכו של הנחל, ע"י תלמידי הגלבוע.

במסגרת התוכנית "שומרי הנחל", בשיתוף המשרד להגנת הסביבה, התקיימה לראשונה סדנת "המתכנן הצעיר", בהדרכת ערן געש, אדריכל נוף. כ-150 ילדי כיתות ד' מביה"ס היסודי עמק-חרוד, למדו והתנסו בתכנון בשטחים הפתוחים, במטרה לתכנן מתקנים ופעילויות בחורשה בסמוך לנחל חרוד, אותו הם יאמצו. שירי פירדמן, מנהלת קהילה וחינוך ברשות הניקוז, מסבירה כי "לצורך לימוד ותכנון נחל חרוד, לומדים התלמידים על מבני נחל, מפגעים, נחל אידיאלי, מתכננים וחולמים אדריכלות נוף של שטחים פתוחים ואת תרומתם לסביבה. פעילות זו מסייעת רבות ביצירת שייכות בין הנחל וערכי הטבע לבין הילדים והקהילה".

במוא"ז הגלבוע לא נותרו אדישים לסדנה המרגשת ורואים בה שלב נוסף בתכניות המרחביות שמקודמות בגלבוע. "המועצה מעודדת תהליכים תכנונים העושים איזון ראוי בין פיתוח וצמיחה ובין שמירה על העבר, עם מרקמים של סביבה". אומר עובד נור, ראש המועצה. "פרויקט זה מצטרף לשורה של פעילויות מבורכות המבקשות למצות את הפוטנציאל המתקיים במפגש בין ערכי החקלאות, הטבע, והסביבה, ותוך שותפות גורל, להוסיף נדבך נוסף לטיפוח איכות החיים ביישובי הגלבוע", לדברי ראש המועצה.

עוד במסגרת "שומרי הנחל", יצאו ילדי כיתות ה' מביה"ס היסודי בטמרה, להכיר את נחל חרוד וחורשת גדעון, במסגרת סיור לימודי להיכרות עם כל ספקטרום החי והצומח בנחל, יחד עקרונות ניהול משק המים. בסיור המחכים מהווה כשלב מקדים לפעילות ערכית שמוביל ביה"ס (בניהולו של נאיל זועבי), במהלכו יוקם ויתוחזק ע"י התלמידים, פינת תצפית על נחל יששכר, בסמוך לכפר טמרה.

גם נוער הגלבוע לא ישב בחיבוק ידיים, ולראשונה בגלבוע החלה פעילות "נוער פורץ דרך בגלבוע", במסגרתו עברו מדריכי הנוער מיישובי הגלבוע, מפגש חשיפה לאורך נחל חרוד, והכרות עם ערכי הטבע, הנוף והסביבה. מפגש זה מהווה הכנה לפעילות שתעשה בהמשך השנה, במהלכו בני הנוער יאמצו מקטעים בנחל, ופיתחו שבילים מעגלים.

תלמידי מרומי שדה