"שומרי הנחל": תלמידי טייבה מאמצים ומטפחים את נחל יששכר


תלמידי כיתות ה' בבית הספר טייבה למדו וחקרו אודות נחל טייבה-יששכר, במסגרת תכנית "שומרי הנחל", שבסיומה אף הדריכו את כלל תלמידי בית הספר על חקר וטיפוח הנחל.

השבוע הגיע לשיאה, תכנית שומרי הנחל, שהתקיימה בבה"ס הייסוד שבכפר טייבה, וזאת במסגרת פעילות משותפת של מנהל החינוך בגלבוע, יחד עם רשות ניקוז ירדן דרומי. במהלך החודשים האחרונים למדו וחקרו, תלמידי כיתות ה', אודות נחל טייבה-נחל יששכר, הצמחים והפרטים, אתגרי המחזור, והניקיון בנחלים ובשטחים הפתוחים, זאת במסגרת התכנית הייחודית, לה שותפה גם החברה להגנת הטבע.

"זוהי שליחות מיוחדת לקדם פעילויות יצירתיות המבקשת לשלב בין טיפוח המקום, לחיבור הילדים אל הנוף, הטבע, העבר והמורשת בגלבוע". ציין בגאווה עובד נור, ראש המועצה. "נחלי העמק הם אוצרות טבע מהיפים בארץ, כאשר ניהול משק המים ותהליכים אקולוגיים, המתבצעים בשיתוף רשות הניקוז, מאפשרים למנוע הצפות ולנתב את מי הגשמים לתוך הנחלים וחזרה לקרקע. החיבור בין התלמידים לתהליכים אלו ועבודת החקר, יוצרת חיבור בינם לבין ערכי הטבע ובכך גם מחויבות לטפח ולשמור עליהם".

את התכנית הוביל אגף החינוך במועצה בראשות יאיר ילובסקי, באמצעות גליה בזק-הילגר, מנהלת מחלקת תחום בתי הספר. אירוע השיא של התכנית התרחש כאמור השבוע, במהלכו יצאו התלמידים ליום חוויתי סמוך לנחל, והדריכו את כל ילדי בית הספר.

"תודות לחורף הנהדר, צפינו כיצד מי הגשמים מתנקזים לנחל והופכים למופע זרימה מרהיב", מספר חזאם זועבי. "ילדי ביה"ס התחילו את הבוקר בשיחה משמעותית עם זקני הכפר שסיפרו להם על הכפר, החקלאות והנחל של פעם. המשיכו לפעילויות החווייתיות בהדרכת תלמידי ה' וסיימו את היום בניקיון ברחבי הנחל ובכפר במסגרת יום הניקיון הבינלאומי".

ברשות הניקוז ביקשו להודות על שת"פ המוצלח עם המועצה והנהלת בית הספר. שירי פירדמן, מנהלת מחלקת קהילה וחינוך, ברשות הניקוז אמרה כי "התלמידים למדו אודות אתגרי רשות הניקוז, השטחים הפתוחים, שיקום נחלים ועוד. מטרת התכנית היא לחבר בין התלמידים וקהילה לנחל ובכך, לדאוג להמשך שימורו וטיפוחו. אנו מודים לראש המועצה על שיתופי הפעולה ההדוקים ולמנהל בית הספר, אשר רואים את חשיבות החקר וטיפוח השטחים המרחביים והנחלים, ופועלים להנחיל את הערכים לילדי המועצה".
נחל ייששכר
קרדיט פרסום: רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי
לפרטים נוספים: שי אלט, דובר המועצה: 058-6650088.