משנים את פני הכניסה לעיר

משנים את פני הכניסה לעיר בית שאן באנר
עיריית בית שאן נערכת לביצוע עבודות לפיתוח וחיבור הכניסה לעיר לפארק חרוד

ראש עיריית בית שאן, ז'קי לוי, ערך סיור משותף עם מנכ"ל רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי, עובד יבין, לקראת יציאה לביצוע שלב ב' של פארק חרוד, במסגרתו יחובר הפארק לכניסה לעיר. ראש העיר, ז'קי לוי: "מפתחים מענים סביבתיים ועוגנים תיירותיים"

יצאו לדרך: עיריית בית שאן, בשיתוף רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי, נערכת ליציאה לביצוע שלב ב' של פארק חרוד. השבוע (4.7) סיירו בשטח ראש העיר, ז'קי לוי, מנכ"ל הרשות, עובד יבין, מהנדס העירייה עדנאן מסאלחה ואנשי המקצוע מהעיריה, לבחינה אחרונה של תוכניות הפיתוח.
בתוך כך, דנו השניים בשיתופי פעולה וחשיבות הביצוע המדויק ומהיר של העבודות. ראש העיר ביקש מצוותי הביצוע להימנע ככל הניתן מהפרעה לחיי השגרה של התושבים בזמן ביצוע העבודות, שצפויות לצאת לדרך במהלך חודש יולי ולהסתיים בתוך כשלושה חודשים.
במסגרת העבודות תפותח מבואת הכניסה לפארק, אשר תחבר פיזית בין הכניסה הראשית לעיר לבין פארק נחל חרוד. העבודות יכללו סלילת מדרכה, ביצוע שדרת עמודי שאן, תאורה, פינות ישיבה, פיתוח שטח, ועוד, הכל על פי מאפייני פיתוח הפארק הקיים, כך שישמר הרצף של הנראות הסביבתית. לתוכנית שותפים קרן שטחים פתוחים- רמ"י, עיריית בית שאן ורשות הניקוז.

ז'קי לוי מסר בעקבות הסיור כי: "אנו ממשיכים בתוכניות לפיתוח סביבתי ובתוך כך, משדרגים את הכניסה לעיר ומחברים אותה לערכי הטבע, כחלק ממדיניות לחיזוק עוגנים תיירותיים והרחבת הריאות הירוקות בעיר. במקביל, אנו מקיימים תוכניות חינוכיות וקהילתיות עם רשות הניקוז, שהופכות אזורים שהיו פעם 'החצר האחורית'- לגאווה מקומית ולמוקדי תיירות ופנאי. המטרה היא ליצור תחושת שייכות של התושבים לטיפוח הנחל, לשמור על הסביבה ובכך לעלות את איכות חיי התושבים".

עובד יבין, ציין כי: "רשות הניקוז מובילה מדיניות לניהול אגני של תאי השטח, מתוך ראייה שיתופית, ואני מבקש להודות ולברך על המעורבות האישית של ראש העיר, ז'קי לוי, שנרתם להוביל את התוכניות ולקדם תוכניות לפיתוח, הסדרה ושימור של השטחים הפתוחים. אין ספק שנחל חרוד הוא אוצר טבע ונכס תיירותי עבור העיר, כאשר חיבור הנחל לעיר יצור זיקה ונגישות של התושבים לטבע".

עיריית בית שאן ורשות הניקוז הובילו השנה תוכניות חינוכיות משותפות, שמטרתן לעודד את החיבור בין התושבים לסביבה, באמצעות ילדים ובני נוער הפועלים לשימורו של הנחל. בין היתר, נחנך השנה שביל מאיר, הוקמה סיירת מתנ"ס נווה הנחל ונבנתה מעבדה חיצונית לשימורי קרקע בחווה החקלאית.
משנים את פני הכניסה לעיר פארק בית שאן