דני עטר נבחר לתפקיד יו"ר רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי

ראש מועצה אזורית הגלבוע יכהן כיו"ר הרשות, לאחר שהחליף את היו"ר היוצא, יורם קרין. איתמר מטיאש ראש מועצת עמק המעיינות יכהן כסגנו; נבחרה הנהלה חדשה

 

13.6.24

מליאת רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי התכנסה השבוע (11.6) לבחירת יו"ר והנהלה חדשים, לקדנציה הנוכחית של הרשויות המקומיות. בפתח הישיבה נבחר פה אחד דני עטר, ראש מועצה אזורית הגלבוע לתפקיד היו"ר והוא יחליף את יורם קרין, שסיים את תפקידו. לתפקיד סגן יו"ר הרשות נבחר פה אחד איתמר מטיאש, ראש המועצה האזורית עמק המעיינות.

עוד בהנהלה החדשה יכהנו זכריה נאבסו, ראש המועצה המקומית כפר כמא, אושרת בראל, סגנית ראש עיריית בית שאן וזידאן סלפיתי סגן ראש המועצה המקומית שיבלי אום אל גאנם. בהנהלה חברים גם נציגת שר החקלאות, אלה כהן ונציג השרה להגנת הסביבה, אלון לוי.

דוד אסף, סמנכ"ל ניקוז ושימור קרקע במשרד החקלאות ויו"ר המועצה הארצית לניקוז, ליווה את הישיבה, ובירך על יציאתה לדרך של המליאה החדשה ובה 22 חברים וחברות.

בנוסף, נבחרה ועדת מכרזים חדשה. ליושב ראש הוועדה נבחר עבד אלרחמאן זועבי, סגן ראש המועצה האזורית בוסתאן אל מארג'. לסגן יו"ר הוועדה נבחר צחי ורמוס, מנכ"ל יובלי העמק של המועצה האזורית עמק יזרעאל ולחברי הוועדה נבחרו כפיר אליהו, מהנדס מועצת אזורית עמק המעיינות, אבישי שאול, מהנדס עיריית עפולה ווואיל חבאשי, מהנדס מועצה מקומית איכסאל.

יורם קרין, בירך את המליאה החדשה, ואמר כי: "ההתנהלות האיכותית שמביאה הרשות במשך השנים למרחב, הצליחה לייצר תפיסה חדשה, לפיה תהליכים מתקיימים יחד עם כל בעלי העניין, דבר שהוביל להתרחבות הפעילות ולתוצאות מוצלחות בשטח. מעבר לכך, הרשות מאגדת 15 רשויות מקומיות, ערים, קיבוצים, מושבים, יהודים, ערבים וצ'רקסים ובכך מחזקת את קשרי הקהילה והשלטון המקומי האזורי, שמובילים טיפוח סביבתי ותכנון ארוך טווח להתמודדות עם משבר האקלים וניהול הנגר העילי באגני ההיקוות. אני מודה לכל השותפים לדרך ומאחל בהצלחה ליו"ר, להנהלה ולמליאה הנכנסת".

דני עטר, היו"ר הנכנס, הודה לחברי המליאה על הבעת האמון, ואמר כי: "אני מאחל שתהיה לנו דרך טובה ביחד, מהיכרותי עם הרשות מיום היוסדה, היא יודעת להוביל עשייה איכותית וניהול ברמה גבוהה. נלמד את הצרכים בתקופה הקרובה, ונצא יחד לממש מטרות נוספות, שיביאו ערך לטבע, לחקלאות, לאדם ולקהילות. אני מודה ליורם על שהוביל את המערכת בצורה מצוינת ומעבר לכך, הוא שכן, חבר ושותף אמיתי לדרך".

איתמר מטיאש ציין כי: "השטחים הפתוחים והנחלים הם הלב הפועם שלנו, ושיתופי הפעולה שאנו מקיימים יחד עם הרשויות השכנות בתחום זה, ייצרו במשך השנים גם קשרי קהילה חמים, שמאפשרים היום להרחיב את העשייה המשותפת, לחלוק את אוצרות הטבע והאדם ולשמור עליהם".

איל קנץ, מנכ"ל הרשות בירך את המליאה החדשה, ואמר כי: "אנחנו משמרים את העבודה הטובה שנעשתה ברשות במשך השנים, תוך הבאת ערכים חדשים למרחב. אני מברך על הבחירה, מודה ליורם על תקופה מלמדת, ליווי מקצועי וזמינות בכל עת, ומאחל בהצלחה לדני בתפקיד, שבצל משבר האקלים והצורך בניהול ואחזקת מרחבים פתוחים, הפך למאתגר יותר מתמיד. תודתי לכל חברי המליאה על פעילותם למען השטחים הפתוחים והקהילות, אני בטוח שנמשיך לייצר יחד ריבוי תועלות".

 

במהלך הישיבה מונו נציגים לוועדותיה השונות של הרשות, בהן ועדת ביקורת, ואושרו דו"חות כספיים. רשות ניקוז והחלים ירדן דרומי חולשת על כ-660,000 דונם של שטחים פתוחים באגני ההיקוות של נחלי התבור, החרוד, יששכר ובזק, המתנקזים לנהר הירדן הדרומי – גבול בין לאומי זורם. הרשות מקדמת יחד עם 15 רשויות מקומיות במרחב את ניהול ופיתוח השטחים ומי הנגר העילי, ניקוז ומניעת הצפות, שיקום אקולוגי, שימור קרקע בשטחים חקלאיים, חיבור הקהילות ומערכת החינוך לטיפוח המרחב, ועוד. בין הרשויות השותפות – נוף הגליל, עפולה, הגליל התחתון, עמק יזרעאל, הגלבוע, עמק המעיינות, עמק הירדן, בוסתן אל מארג', שיבלי אום אל ג'אנם, אכסאל, דבוריה, כפר כמא, כפר תבור, עין מאהל ובית שאן.