מבצע הסברה וניקיון בנחל השבעה


מבצע הסברה וניקיון בנחל השבעה

21.11.2021
סוקיינה חטיב, מדריכת רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי והמדריכים הצעירים מיחידת הנוער של שיבלי בהובלת סאלח שיבלי וניהול אזהאר שיבלי פתחו את יום חמישי האחרון בהכנות לקראת הדרכה לפעילות לטיפוח, הסברה וניקיון בנחל השבעה, כאשר אליהם הצטרפו ילדי בית הספר היסודי וחט"ב שיבלי, וביחד הם ניקו ופעלו במקום במשך היום. במקביל, הגיעו עובדי המועצה לנחל, וביצעו איסוף ופינוי פסולת מוצקה שהושלכה לנחל.

שאוכת שיבלי, מזכיר המועצה אמר כי: "תהליך שיקום הנחל בשנים האחרונות, בשיתוף כלל הגורמים, הפך אותו מהחצר האחורית שלנו- לבית שלנו. ילדי היישוב פועלים יחד עם רשות הניקוז לטפח ולשמור על המקום במשך כל השנה, והחלטנו להצטרף למבצע ניקיון רחב היקף, לאחר שלצערנו הושלכה פסולת בוואדי ולצאת בפעולות הסברה נרחבות לתושבים, על חשיבות הוואדי ושמירה על ניקיונו".

מנכ"ל רשות הניקוז, עובד יבין, ציין כי: "שיקום נחל לא מסתיים בעבודות עצמן, למעשה העבודה הקשה מתחילה לאחר מכן, בשיתוף הקהילות ומחלקת קהילה וחינוך ברשות הניקוז, בניהולה של שירי פירדמן, אשר פועלים ביחד ליצירת חיבור בין הנחל לקהילה ובין הקהילות במרחב, אשר תורם לתחושת השייכות והמחוייבות לטיפוח הנחל. נחל השבעה הוא דוגמא להצלחה של שיתופי הפעולה. המועצה ובתי הספר מקיימים פעילות בנחל כל ימות השנה, וכעת הובילו מבצע הסברה נרחב, ביוזמת המועצה, על מנת לרתום את התושבים למאמץ לטיפוח סביבת הנחל ומניעת השלכת פסולת במקום".