הסתיים פרויקט שלטי הפסיפס חוצה היבשות והם הוצבו בשבילי נחל קמה ונחל השבעה שבגליל התחתון ובכפר תבור

סוכנות יהודית
הוצבו 7 שלטי מבואה ותוכן לאורך הנחלים קמה והשבעה, לצד שבילים במרחב הגליל התחתון וכפר תבור: השלטים הוכנו במקביל על ידי קהילות מקומיות וקהילות יהודיות בארה"ב, במסגרת מיזם ייחודי בהובלת שותפות "ביחד סובב כנרת" של הסוכנות היהודית ורשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי ובשותפות עם הרשויות המקומיות

9.12.21

הפרויקט התקיים במסגרת קול קורא מטעם "שותפות ביחד סובב כנרת" של הסוכנות היהודית, בו זכתה רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי מתוך 18 הצעות שהוגשו ליוזמות ופרויקטים קהילתיים חברתיים חוצי יבשות. ביום רביעי האחרון (8.12) יצאו חברי הוועדה של השותפות לסיור בין שילטי הפסיפס שהוצבו לאורך נחל קמה ונחל השבעה, ופגשו את נציגי היישובים והמועצות שהובילו את התהליך.
"מטרת הפרויקט היתה לחזק את תחושת הגאווה והשייכות לנחלים ולשטחים הפתוחים, תוך פיתוח קהילתיות, מורשת וקשרים חוצי גבולות. לוחות הפסיפס המרכיבים את השלטים, נשלחו במבצע מיוחד לקהילות השותפות בארה"ב -מילווקי וסנט פול, שם הם הודבקו והוחזרו לארץ להשלמת השלטים", אומרת נופר קופרשטיין, מנהלת שותפות ביחד סובב כנרת, ומציינת כי: "בשנה של ריחוק חברתי הצלחנו ליצור חיבור משמעותי בתוך ובין קהילות השותפות שלנו ואנו מאושרים מהעשייה המבורכת והממלאת. יותר מכל, נדמה כי הפרויקט משקף את אופייה הייחודי של השותפות – פסיפס נפלא, ששלם רק בזכות כל חלקיו המיוחדים והמגוונים המרכיבים אותו".

במסגרת המיזם, הוכנו שלטי פסיפס מרהיבים, בניהולה המקצועי של אומנית הפסיפס מירב קרשנר, המהווים מבואות לשבילים לצד הנחלים או מספקים מידע תמציתי אודות נקודות ענין לאורכם. השלטים הוכנו על ידי קבוצות רבות מהגליל התחתון וכפר תבור, ביניהן, מועדון אביב מכפר תבור עם גמלאי שדמות דבורה, מרכז היום גיל הגליל, קבוצת גננות פעילה על שביל הגליל, גמלאי כפר קיש, כיתות ה' ו-ח' מבי"ס כדורי, ילדי בי"ס רבין מכפר תבור, נוער כפר תבור, נוער וקהילת שדמות דבורה.. הקבוצות סיירו במרחב להכרות וחיבור לנחלים ולשטחים הפתוחים, שמעו על הפרויקט והיו שותפות בהדבקת לוחות הפסיפס.

עודד הלפרין, ראש המועצה המקומית כפר תבור, אמר כי: "פרויקט הצבת שלט הפסיפס הוא המשך לפיתוח השביל החדש, המחבר בין כפר תבור לנחל השבעה וליישוב השכן שיבלי. כל צעד כזה, פותח עוד אפשרויות ליציאה לנחלים הקרובים לבית ולחיבור בין הקהילות לבין השטחים הפתוחים".
אופיר שיק, סגן ראש המועצה האזורית הגליל התחתון אמר כי: "פיתוח והנגשת סביבת הנחלים ושיקום אתרים בשטחים הפתוחים מאפשרים לתושבים להנות מערכי הטבע שסובבים אותנו. האתגר האמיתי של כולנו, איתנו אנחנו מתמודדים כעת, הוא לשמור עליהם נקיים ומטופחים, ואני מברך על הפעילות הקהילתית, שתורמת לכך רבות".

"בימים בהם לא ניתן היה להפגיש בין קהילות ובמיוחד לא קהילות משני צידי האוקיינוס, שלטי הפסיפס היוו חיבור ייחודי, כשהודבקו על ידי כל קהילה באשר היא ויחד היוו מתנה של הקהילות לשטחים הפתוחים", מסכמת שירי פירדמן, מנהלת מחלקת קהל, קהילה וחינוך ברשות הניקוז ומי שהובילה את הפרויקט, "כחלק מהתהליך, על מנת לגשר על המרחק הגיאוגרפי, הכנו סרטון הסברה על המרחב והפעילות ובנינו באתר האינטרנט עמוד הסברים באנגלית. כאשר אריחי הפסיפס הגיעו לקהילה היהודית ממילווקי וסנט פול באמצעות הדואר, התרגשנו לקבל מהם תמונות מדביקים יחד את הפסיפס. בסיום הם שונעו לארץ בחזרה והודבקו לשלטים משותפים עם הקהילות המקומיות".
לאחר עבודה מאומצת של איחוד הפסיפסים לשלטים, הותקנו השלטים במרחב. שלטי מבואה הותקנו בנחל קשת/ השבעה (מבואת כדורי), נחל השבעה (מבואת כפר תבור), נחל קמה (מבואת מעיין שדמות דבורה). שלטי תוכן הותקנו בפארק עומר, חרבת סרה, חורשת מפגש