יום שיא לתוכנית שומרי הנחל במעיין אבו יאסר

22.9.21

פרויקט

יום שיא מסכם בפרויקט "שומרי הנחל" במעיין אבו יאסר בכפר מצר, בשותפות מועצה מקומית בוסתן אל מרג', רשות ניקוז נחל ירדן דרומי ותנועת הנוער העובד והלומד

בחודש ספטמבר (14.9.2021) התקיים יום שיא לסיום שנת תוכנית שומרי הנחל כפר מיסר של הנוער העובד והלומד. בתוכנית השתתפו בני נוער מהכפר שלמדו על מעיינות ונחלים באזור ובמיוחד עסקו בטיפוח מעיין אבו ג'מאל (יאסר) המהווה פנינה מקומית ומקור לגאווה. באירוע השתתפו כ- 70 ילדים בני נוער ומבוגרים שנחשפו למעיין וסביבתו ושמעו סיפורים והסברים על המקום ועברו. עדנאן זועבי, מורה לשעבר בביה"ס, סיפר על ההיסטוריה של המעין והחיים בכפר סביבו והסביר על היווצרות מעיינות ומשמעות הנחלים והמעיינות במרחב.
עבד אל רחמן ציין את המעיינות בסביבת הכפר ששימשו את התושבים לאורך השנים והודה לרשות הניקוז על כל פעילויותיה והעשיה במרחב- ניקוי המעיין, הקמת המצפה לרווחת התושבים והדרכים שפותחו, והביע תקווה להמשך הפיתוח לטובת כלל תושבי המרחב.
איברהים מריח, מדריך רשות הניקוז שהוביל את התוכנית החינוכית, הודה לכל בני הנוער שהיו שותפים על העבודה הקשה שנעשתה ואיחל לכל המשתתפים שימשיכו לפתח את המקום ויהיו חלק משומרי הנחל, לקידום המקום עבור כל התושבים והאורחים והחזרת החיים למעין בדרך זו של עשיה טיפוח. איברהים הודה בשם רשות הניקוז לקוסאי זועבי רכז הנוער העובד והלומד על השותפות הטובה לדרך ולעשיה. בחלקו השני של האירוע הדריכו בני הנוער שומרי הנחל את ילדי הכפר במגוון פעילויות חוויתיות ברוח הנחלים ושיתופי הפעולה.

במרכזים הקהילתיים של בוסתן אל מרג', אמרו כי: "הילדים זכו באירוע זה לשמוע על ההיסטוריה של המעיין ושאר המעיינות בכפר ע"י המורה עדנאן זועבי, כמו כן, היום כלל תחנות פעילויות חווייתיות אשר העבירו מדריכי הנוער שלנו. המדריכים והילדים הציגו את המיצגים שעליהם עבדו לכל אורך השנה עם הרכזים: קוסאי זועבי-רכז רשותי של תנועת הנוער העובד והלומד ואיברהים מרח מרשות הניקוז.
"אנו מודים לראש המועצה מר עבד אל כרים זועבי ולסגן עבד אל רחמן זועבי וליו"ר הנהלת המרכזים הקהילתיים בוסתן אל מרג' מר חסן זועבי על התמיכה, הליווי והאמון, מקווים שיחד נוכל לחזק ולשמר את הקשר הרב דורי ולהמשיך לטפח את המקום לרווחת תושבי כפר מצר וכמובן לשירי פירדמן, מנהלת תחום קהל, קהילה וחינוך ברשות הניקוז ולטלי על הליווי, התמיכה וההכלה".

يوم مليئ بأجواء مميزة بهمة القيادة الشابة في حفل أختتام مشروع " حرّاس الوادي" في قرية كفرمصر
لحظات تثلج القلب حين ترى أحياء العين من جديد بالحضور المشرّف والجلوس حولها للاستمتاع بفقرات عديدة ومشوّقة بحيث قدم الاستاذ القدير عدنان زعبي فقرة عن تاريخ "عين ياسر "، والعيون الاخرى في القرية واستمع له الحضور بكل سرور على المعلومات القيّمة، كما وعرضت الشابة تحرير زعبي عن عملهم في مشروع "حرّاس الوادي" ضمن نشاطات حركة الشبيبة العاملة والمتعلمة في المركز الجماهيري بستان المرج مع المركز قصي زعبي والمرشد ابراهيم من مؤسسة الصرف الصحي
بحيث قاموا خلال السنة بالتعرف على معلومات تاريخية للعين وبتنظيفه من القصيب، وأعادة احياءه ليصبح مكان مركزي للاستجمام لكل اهل القرية وخارجها ايضًا.
اختتم الحفل بمشاركة واسعة من الاطفال الذين استمتعوا بألعاب تحدي بارشاد الشبيبة.
كما وحضروا للحفل اهالي من القرية ونائب رئيس المجلس السيد عبدالرحمن زعبي والسيد حسن زعبي رئيس ادارة المراكز الجماهيرية بستان المرج، ومندوبين من شركة الصرف الصحي وجميعهم اثنوا على العمل المبارك والهمة العالية في خلق اجواء ممتعة اكدوا من خلاله على اهمية تطوير هذة المشاريع لتعزيز الانتماء بين الاجيال لمعالم القرية.