מפגש ראשי רשויות במרחב התבור לציון ראש השנה והקמת מינהלות חדשות

דיווח על מפגשי עבודה אזוריים, שקיימנו בחודש החולף עם השותפים לניהול השטחים הפתוחים – תקציר המפגשים

30.9.24

ככה נראית שותפות אמת – כל ראשי הרשויות ובכירי המועצות הערביות והיהודיות במרחב נחל תבור התכנסו יחד לציון ראש השנה, בסימן אחדות ותפילה לשובם הביתה של כולם בשלום.

 

המפגש הייחודי התקיים בחורשת מפגש בין הנחלים קמה -תבור, יחד עם מנהלי המרחב של רשות הטבע והגנים, המשרד להגנת הסביבה, משרד החקלאות ותאגיד מיאהקום, במסגרתו הוכרז על ניהול תאי השטח בתבור באמצעות מינהלות אזוריות ועל הצורך הבוער בניהול משותף של קליטת קהל ומטיילים בשטחים הפתוחים, בדגש על טיפוח ושמירה על אוצרות הטבע.

איל קנץ, מנכ"ל רשות הניקוז וצוות הרשות, הודו על הבעת האמון ועל התמיכה הרחבה. והכי חשוב – ראשי הרשויות בירכו לשנה של שלום ושל אחדות.

בחודש החולף, קיימה רשות הניקוז מפגשים אזוריים רבים, עם כלל השותפים ובעלי העניין במרחב, על מנת לייצר הזדמנויות ולהביא ערך מוסף, מתוך תפיסת ניהול אגני משותף.  בין המפגשים:

מפגש ראשון מסוגו עם אשכול גליל עמקים ותאגיד מיאהקום – בהשתתפות מנכ"ל האשכול, מאיר חלי והצוות ומנכ"ל מיאהקום, סאלח נאסר והצוות, למטרת הכרות אישית עם הארגונים האזוריים, יצירת שיתופי פעולה, בהם בתחום האנרגיה והמים וכן, התמודדות עם השלכת פסולת בשטחים. לצורך כך, מופו ואותרו הזדמנויות לפעילות משותפות במרחב. 

מפגש ראשי רשויות שיבליכפר תבורגליל תחתון התכנסנו עם ראשי המועצות שיבלי אום אל ג'אנם – חאתם שיבלי, כפר תבור – עודד הלפרין והגליל התחתון – ניצן פלג, לקידום מינהלת לנחל השבעה – ואדי אל מידי והתמודדות עם אתגרי קליטת קהל, ניקיון, אכיפה, ועוד.

מינהלת שטחים פתוחים בית שאןעמק המעיינות התכנסנו עם ראש עיריית בית שאן, נועם ג'ומעה, סגניתו אושרת בראל וראש מועצה אזורית עמק המעיינות וסגן יו"ר רשות הניקוז, איתמר מתיאש וסגניתו, מיכל אקרמן, למפגש אסטרטגי לקביעת המשך תוכניות עבודה.

דני עטר, יו"ר רשות הניקוז וראש המועצה האזורית הגלבוע, הגיע ליום עבודה ולמידה במשרדי הרשות, למטרת העמקת הידע, מיפוי ובחינת הצרכים של אגני השטחים הפתוחים והנחלים, הרשויות המקומיות, הגופים השותפים, החקלאים והקהילות במרחב.

ישיבת מטה מול מטה עם מועצה אזורית הגלבוע, התקיימה בהובלת המנכ"ל, מוחמד אלבחירי וצוותי המועצה, במטרה לייצר תוכנית עבודה שנתית בתחומי הגנה מפני שיטפונות והכנה לחורף, קהילה וחינוך ופיתוח מרחבי הנחלים.

העמקת פעילות קק"ל במרחב בסיור משותף עם אפיקי מים וקק"ל, העמקנו את ההכרות, במטרה להוביל חשיבה אסטרטגית, במסגרת תכנית 205 של קק"ל לפיתוח וטיפוח השטחים הפתוחים.