שומרים על פארק המעיינות נקי

22.9.21

עין מודע
בפארק המעיינות הנמצא בעמק המעיינות ייצא לדרך בחג במיזם הסברה מיוחד "שומרים על פארק נקי" לעידוד ניקיון הפארק על ידי אלפי המטיילים הצפויים לבקר בו בימי חג הסוכות

בפרויקט שותפים המועצה האזורית עמק המעיינות, רשות הטבע והגנים, קק"ל, רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי, תיירות ניר דוד ו'בשביל המעיינות'. במסגרת המבצע הוצבו ברחבי הפארק שלטים מיוחדים בהם 'מבקשות' חיות הבר אשר הפארק הוא ביתן לאסוף את הפסולת למענן; עובדי הפארק יהיו עם חולצות הקוראות לשמירה על הניקיון; שקיות אשפה יחולקו למטיילים; מדריכים ומתנדבים רבים ישתתפו בפעולות הסברה וניקיון ופעילויות נוספות למען שמירה על הפארק.
הפארק השוכן בסמוך לגן השלושה (סחנה) נחשב לאחד מאתרי התיירות המבוקשים ביותר בצפון ומדי יום מבקרים בו אלפים. הפארק כולל שלושה מעיינות הנובעים כל ימות השנה (עין מודע, עין שוקק, עין מגדל), נחל הקיבוצים, השביל הרטוב לזכרו של סרן צביקה קפלן, דרכים בהם נוסעים ברכבים ידידותיים לסביבה או אופניים ועוד. לדברי מנכ"ל פארק המעיינות יהודה כרמי, משנה לשנה עולה מספר המטיילים באתר ועימו גם כמות הפסולת שמשאירים אחריהם מבקרים רבים: "הנזק לטבע – לחי ולסביבה – משמעותי ואנו מקווים שמבצע ההסברה והניקיון יניב פירות ויחדיו נוכל להמשיך ולפתח את הפארק".