בוגרי תכנית "שומרי הנחל" מבית הספר תינאל בכפר כמא הדריכו את התלמידים ביום שיא להכרת המעיינות והנחלים


רנדה חתוקאי, מנהלת בי"ס תינאל בכפר כמא, מסרה כי: "דרך הלמידה החווייתית נוצר חיבור אמיתי ומשמעותי עבור תלמידנו עם ערכי הטבע והנחלים"

תלמידי בי"ס תינאל מכפר כמא יצאו ליום שיא, במסגרתו תלמידי כיתות ו'- בוגרי תוכנית "שומרי הנחל"- העבירו לכלל הכיתות מגוון פעילויות חווייתיות להכרת מעיינות הסביבה, החי והצומח, המים והנחלים.
התלמידים טיילו מהכפר לאורך אתרי הנחלים ועד לעין ספסף, עם תחנות הפעלה לאורך הדרך. בעין ספסף, המעיין המקורי של תושבי הכפר, נהנו התלמידים מפיקניק בחיק הטבע, פיתות עם לבאנה ומשחקים חווייתיים. את התוכנית הובילה לאורך כל השנה חווה אליהו יבין מרשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי, שהכינה עם התלמידים את הפעילויות וחומרי הלמידה לאורך השנה: "היום היה מאורגן באופן מופתי, בהובלת מחנכי כיתות ו' ביברס שוגן ושרה חאכו ובעזרת כלל מורות ביה"ס. התלמידים הובילו את הפעילויות באופן רציני ומחוייב, וכולם סיכמו את היום כמוצלח ביותר", סיפרה חווה.
רנדה חתוקאי, מנהלת בי"ס תינאל בכפר כמא, מסרה כי: "אני מברכת את שיתוף הפעולה שנוצר בשנים האחרונות עם רשות הניקוז, יחד עם המועצה ובית ספרנו. שיתוף הפעולה מביא איתו פיתוח חקר והטמעת נושאים כל כך חשובים לתלמידנו, מתוך חיבור למקורות המים ולחיי אבותיהם. באופן זה ודרך הלמידה החווייתית נוצר חיבור אמיתי ומשמעותי עבור תלמידנו עם ערכי הטבע והנחלים. תודה והערכה מיוחדת בשם כל הצוות והתלמידים למדריכה חווה אליהו-יבין ולשירי פירדמן, שהעבודה איתן מביאה אותנו למקומות נהדרים עבור תלמידנו".
ברשות הניקוז הודו למועצה המקומית ולהנהלת בית הספר והמורים. שירי פירדמן, מנהלת מחלקת קהל, קהילה וחינוך ברשות הניקוז: "שיתוף הפעולה עם המועצה ובית הספר והפעלת תכנית שומרי הנחל, המתקיימת בשיתוף החברה להגנת הטבע, מאפשרת להעביר לדור הצעיר את הערכים הגלומים באוצרות הטבע ואת חשיבות השמירה עליהם. התלמידים למדו אודות אתגרי רשות הניקוז, ניהול המים, השטחים הפתוחים, שיקום נחלים ועוד. אנו מודים לראש המועצה על שיתופי הפעולה ההדוקים ולמנהלת בית הספר תינאל, רנדה חתוקאי, שמובילה את כל העשייה הנפלאה הזו למען ילדי הכפר יחד עם צוות המורים".
שומרי הנחל של תינאל